Thursday, November 17, 2011

11/11/11 is my lucky day

balik dr kpg, esoknya aku dpt call for interview.. then aku sgt x interested dgn panggilan interview tu sbb suara org yg call aku mcm bangla..haha 'company bangla mana nk pggil aku keje ni..ish risau nya.. monolog aku dlm hati'.....
aku pun bbm sister utk mintak pendapat..dan dia explain semua nya..
pada 10hb aku pun pegi interview, dgn gaya yg x cun sekali..dah la sesat nk cr building opis, sesampai aja..aku bermonolog lagi.. 'ohh company arab rupanya, naseb bukan bangla'.........
interview in english and evything sgt nice..aku balik dan terus tidur.. tidur aku diganggu oleh fon ringing,oh rupanya good news.. he call and say " congrats u get the job, and u can start workin tomorow or monday, its up to you"
eh eh...dia pulak bg aku option.. so aku start esok nya saja dgn perasaan biase2 jeerhhh

11 nov 2011 iaitu 11/11/11 hari yg konon2 nye luck tu mmg membawa luck pada aku!! sesungguh nye kerja aku sbg secretary ni x penat lgsung..x stress lgsung dan x complicated lgsung!!


starting kerja.. this is my table.. pc lama yg x boleh nk on.. and my bos ckp dia akan bg new pc.. dont worry, ur new pc more nice than now.. hahaha.. funny!


see what i've got!!! new pc yg sgt nice..siap boleh online angry bird lagi...
sbb mmg tak ada kerja nak buat..bos pula baik orgnya.. dan langsung tak memberi walau 1percent pressure kat aku..
yg menjadi pressure nye adelah apabila aku yg tak reti buat kerja..


seriously! 11/11/11 adelah lucky day for me.. sbb aku da check statistic gaji untuk setiausaha adelah range dr rm900- rm1200 aje for those yg xde experience even ada diploma.. then gaji aku? ahha wow.. sebenarnye lebih dari tu..
and until today, seminggu kerja..boleh kata.. kerja aku semua nya mudah2 belaka..
mcm translate bahasa indonesia to english...tak mberikan masalah lgsung sbb google translate ada..and keje yg laen, call supplier and thats all .. easy semudah kopek kulit kachang..

tq bos kerana bg sy kerja di sini.. dan benefitnye sy adelah first staff..
so dalam situasi aku sbg first staff, aku bakalan menjadi kak long dalam office ni.. hahaha!

No comments:

Post a Comment