Wednesday, November 16, 2011

kerja paling sial aku rasa

04 Nov 2011


lepas cukup sebulan keje, aku resign sbb dah x tahan keje kat tempat neraka vads puki tu dgn notice one week.. at least aku berenti cara baik dan aku jugak dpt gaji dr tempoh yg aku resign tu..
keje mcm gampang.. itu nama nya kerah tenaga..

rules dia yg mcm babi tu adalah:
sial 1
-tak boleh bawak phone msuk office apatah lagi nk jwb call/ msg.. buatnye emegency apa2 jd kat family sendri, mati ke uma tbako ke accicent ke, mmg da balik keje br boleh tau la..jgn bayang la nk online fb ke twitter ke..mmg x dapat jep!
sial 2
- waktu kerja adalah 9 pg - 630ptg..tapi wajib dtg awl dr 9 dan after 9:05pgi, team leader akan tggu depan pintu sbb nk tulis nama.. dorg bajet dorg pengawas sekolah apa?
dan waktu pulang pulak spttnye 630 tapi kalau x archieve target kena balik kol 7..lets say la dah pukol 6:54 pun still kena buat call sbb msih dlm tempoh bkerja..WTF?
sial 3
- waktu rehat adelah dr 12:30-1:30 sahaja.. lets say kalau tgh on call dgn customer until 1ptg, konsider 1:30 kena masuk balik.. dorg bukan pikir apa pun!!
sial 4
- each sales yg korg buat, nnt QA akan nilaikan.. kalau ade 1 benda x sebut, contoh : tak ckp terima kaseh juga akan direject sales tersebut... so apa yg bodohnya, nanti kena call balik org tu utk ckp terima kaseh..itu je! sgt annoying!
sial 5
- kena kerja hari sabtu bg sesiapa yg x archieve target, dan waktu kerja 9pg smpai 1ptg tu x dibayar gaji lgsung okay! tu namanye keje sia2 demi nama vads! ini paling sial aku rasa...
sial 6
- setiap bende yg dibuat.. ade je yg tak kena.. org atasan akan cari salah kita jugak.. contoh salah ckp ngn customer, salah buat enrollment ke..nnt dorg akan kenakan DRF!
DRF itu ade lah bkenaan ngn disiplin la..cm termarah ke,,terkasar bahasa ke.. tercuti x bgtau ke..reason2 kecik yg sepatutnya boleh dimaafkan la.. tp dorg mana nk maafkan.. and hasil dr DRF tersebut, seseorang itu x kan dpt komisyen..
acam babi je keje penat2 komisyen (contoh rm2ribu) hilang mcm tu je..babi kan?
sial 7
- dannn at last but not least,even bnyk lagi sial nye keje situ.. jumlah gaji yg dorg bagi adelah rm1300(monthly) utk sape2 yg ade diploma.. dan setelah bertungkus lumus keje sebulan tersebut..termasuk aku kne keje hari sabtu...gaji yg aku dpt hanya lah rm560 utk bulan itu.. wadefakkk!! mana lagi rm800 aku? hilang begitu sahaja!!!

bnyk la benda sial kalau sapa accept keje tu.. bnyk sgt! sumpah nnt ade yg bosan pulak baca sbb terlalu bnyk sial nye!! aku serius terasa bodoh dan diperaniaya habes2an keje dekat situ.. aku rasa bangla nepal dlm dunia pun lagi relaksss je kot buat keje...
harap x ada org yg bodoh utk pegi keje mcm tu...

6 comments:

  1. Ada jgk company cilake mcm ni kan? kalau aku dah berdesup
    chaw da. wehh yg TM apesal? cer cite jgk.

    ReplyDelete
  2. ni la company TM yg aku keje sebelom ni.. tp dekat VADS...Vads mmg cm babi siket.. aku punx paham knape

    ReplyDelete
  3. dgr cam vads uh okay. Kenapa cm xok lak ni? awk keje as ape kat sni?

    ReplyDelete
  4. telemarketing executive.. ahh nama executive cm besar je.. skali cikai nak mmpus ya.. nnt awk keje under vads....klu jd mcm ni lagi..redha je la ehh

    ReplyDelete
  5. ramai jugak budak2 CSR vads ni lari pegi tempat kitorg.. tapi tu dulu la.. tak sangka sampai skrg pun mcm ni

    ReplyDelete
  6. dr slu smpai skrg pun mcm haram.,.. lagi pulak team leader dia... tak boleh pakai semuaaa! sekarang gaji aku lagi bsr dari team leader sana..

    ReplyDelete