Monday, March 21, 2011

dunia semakin tua atau KIAMAT?

lets talk about KIAMAT!
yea..suatu perkara yg surely semua org risau..tp just x reti2 lagi nk ingt tuhan lg..bila kite mahu insaf? x kan nk tggu dah kiamat br nk insaf?

first! about TSUNAMI and EARTH QUAKE..Ten days after the magnitude 9.0..Tsunami dekat jepun! as everyone knows that itu adalah gempa bumi paling teruk and the "country's worst disaster" since world war 2...boleh kata musnah la jugak bandar2 kat jepun tu..teknologi tinggi cant help them to patah balik masa mcm yg doraemon buat guna mesin cahaya..no they cant! doraemon is not exist! trust me KIDS..haha
ultraman,power rangers,sailor moon,naruto also cant help them as hero usually did to save their country save from any dangerous!

next generation! jgn mengadu kalau lepas neh doremmon x kua tv dah ^^

yah! dah kalau jepun musnah begitu teruk..sudah semestinya hari demi hari peta bumi kita akan juga berubah(i think semua org pun tau benda neh?)..IT IS DANGEROUS AND EVERYONE HARUS INGT!!

"SEMUA ORANG TAHU, MATAHARI TERBIT DARI ARAH BARAT KE TIMUR..START FROM JAPAN..DAH KALAU JEPUN MUSNAH,KERAK BUMI BERGERAK, SO MAYBE 1 DAY JEPUN AKAN MUSNAH DAN TAK ADA DALAM PETA MALAYSIA..SO DARI MANA LAGI KAH MATAHARI KITA NAEK? TIMUR KE BARAT PULAK KAH??"

Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata: "Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang.
Lalu beliau bersabda: 'Apa yang kamu perbincangkan?'
Kami menjawab: Kami sedang berbincang tentang hari qiamat.
Lalu Nabi saw. bersabda: Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya. Kemudian beliau menyebutkannya:Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam alaihissalam, Yaajuj dan Maajuj, tiga kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka..


Sepuluh tanda-tanda qiamat yang disebutkan Rasulullah saw. dalam hadis ini adalah tanda-tanda qiamat yang besar-besar, akan terjadi di saat hampir tibanya hari qiamat. Sepuluh tanda itu ialah:

1. Dukhan (asap) yang akan keluar dan mengakibatkan penyakit yang seperti selsema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.
2. Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya.
3. Dabbah-Binatang besar yang keluar berhampiran Bukit Shafa di Mekah yang akan bercakap bahawa manusia tidak beriman lagi kepada Allah swt.
4. Matahari akan terbit dari tempat tenggelamnya. Maka pada saat itu Allah swt. tidak lagi menerima iman orang kafir dan "tidak menerima taubat daripada orang yang berdosa".
5. Turunnya Nabi Isa alaihissalam ke permukaan bumi ini. Beliau akan mendukung pemerintahan Imam Mahadi yang berdaulat pada masa itu dan beliau akan mematahkan segala salib yang dibuat oleb orang-orang Kristian dan beliau juga yang akan membunuh Dajjal.
6. Keluarnya bangsa Yaâjuj dan Maâjuj yang akan membuat kerusakan dipermukaan bumi ini, yaitu apabila mereka berjaya menghancurkan dinding yang dibuat dari besi bercampur tembaga yang telah didirikan oleh Zul Qarnain bersama dengan pembantu-pembantunya pada zaman dahulu.
7. Gempa bumi di Timur (SUDAH PUN TERJADI AS WE KNOW)
8. Gempa bumi di Barat
9. Gempa bumi di Semenanjung Arab
10. Api besar yang akan menghalau manusia menuju ke Padang Mahsyar. Api itu akan bermula dari arah negeri Yaman. (Apa ini bahaya Nuklir?)

Selalunya kita akan mentafsir hanya dari segi ucapan dengan berkata "kiamat semakin hampir" kemudian full stop.tak ada perubahan lepas itu..ouh..i hope i can b better person soon ^^

No comments:

Post a Comment