Friday, March 25, 2011

phobia tengok telebisen..

entry neh agak panjang berjela..pedulik hapa aku..blog aku kot..tetttttt

ermm dalam bahasa saintifiknya aku pun tak tau lah phobia jenis apa yang sedang aku alami ini..cewah kau jgn nk poyo sangat la belle..poyo sangat pun tak boleh jugak!
whatsoeverlah kan? can i say aku phobia tgk tv? what the fuckk man! tgk tv pun phobia? apa lancau engkau neh? oh ya..mak kata tak baik mencarut.."im sorry"
again! pedulik hapa aku? blog aku kot! hahahhaha

okay! abah kau! sini aku mula bercerita....jeng ..jeng..jenggggggg..
cerita 7tahun lepas........
ketika berusia dalam lingkungan 15an,ketika itu kulit masih anjal bergetah tiada jerawat tiada garisan usia dan darah masih manis..ceritanya aku baru pulang dari sekolah..mandi dan salin baju..benda pertama adalah tgk tv lah kan ;)budak skolah dlu apa yang dorg reti slaen balik skola tgk tv..duduk pulak sorang2 kat rumah..adik bradik yang laen semua busy dan busybody dgn kerjaya masing2

sedang asik menonton..eyh citer klaka gila babi..dush2 ketuk dinding..ketuk kepala kucing..baling kasut kakak dari tingkat 3 ke bawah..patahkan deck skateboard abang, hempuk peti ais semua pecahkan tingakp rumah jiran sebab cite lawak sgt! ha ha ha ha (gelak pun dah seangkatan macam saitan)
tiba-tiba.........
pop kluar iklan hantu..iklan cerita susuk mungkin niyang rapik! hah..berlari aku masuk ke bilik..hantam pintu kasi kuat..kunci pintu terus..(imaginasi terlalu tinggi masa tu sbb ingat hantu dlm tv tu boleh kelua tembus ikut kaca tv)
aku terus mlompat atas katil..and..tutup muka dgn bantal..takot nak bukak mata sampai lah tertidur..zzzzz
mak balik keje dan tanye..adikkkkk kenapa tidur tak tutup tv?

gaya sebegini yang tidak kurang comel tak dapat dilakukan bila iklan hantu tu betul2 mengundang..akibatnya..jantung berderau sekencang kencangnya tanpa limit yang dihad kan oleh jais

and..what can i say..sampai sekarang juga aku dah jarang bukak tv..kenape? kenape mau tanya kenapa aku takot tgk tv? ehh tengah2 tgk raja lawak pun tiba2 ada iklan hantu apasal..benda lawak harus la iklan pun lawak jugak..barulah betul..tv neh memang cari pasal la..tp skrg aku dah bijak..

aku dah bijak ambil langkah berjaga jaga iaitu remote sentiasa ditangan! so bila ada iklan..tak tunggu lama dah terus aja tuka channel atau mute button

p/s : ehem ehem..bijaksana kan saya? geliga kan otak saya?
dah saya tahu saya pandai ;) toksah puji dah...* angkatkening^^ *

No comments:

Post a Comment